Sommersminkefavoritter!

Nå om sommeren føler jeg ikke for å bruke mye sminke, spesielt ikke etter hvert som man får litt farge i ansiktet. Likevel føler jeg meg alltid litt freshere med en lett makeup.

Jeg er heldig og har forholdsvis lite rynker, siden jeg har kombinert hud. På den andre siden byr hudtypen min på noen utfordringer siden jeg har fet hud i t-sonen, der jeg fort blir blank. I tillegg har jeg også en litt ujevn hudtone, slik at jeg foretrekker å bruke en eller annen form for foundation eller CC-krem og eventuelt litt pudder.

Her er noen av mine favoritter til sommersminken:

Max Factor CC Cream – jeg bruker fargen «Tanned»
Korres Lip Butter i Pomegranate
Guerlain Lès Mèteorites
Lancôme Dèfinicils Waterproof Mascara
YSL Crème de Blush i Velvety Peach
Hva er dine «må-ha»-produkter til sommersminken?

4 kommentarer om “Sommersminkefavoritter!

  1. GlamGirl sier:

    Rougen fra YSL så utrolig delikat ut 🙂

    Hva er mine må-ha da, mon tro?
    I vesken på jobben tar jeg stort sett bare med meg lip liner og leppestift eller lip gloss, men om morgenen blir det en del flere produkter. Hmm… øyenskygge fra Urban Decay Naked (varierer fra dag til dag etter farge på klær og smykker), av og til mørk brun eyeliner for definisjon, L'oréal Volume Million Lashes mascara i ekstra sort eller brun, Garnier Skin Perfector B.B. creme, Gló Minerals concealer, Highbeam Benefit highligther, iblant YSL Touche Eclat hvis det trengs, samt leppefarget lip liner og leppestift/gloss etter hva jeg ellers har påført. Hmm… dette hørtes veldig mye ut *kremt*

    Liker

  2. Karianne sier:

    Hehe, men jeg bruker jo litt flere produkter enn dette her da, bl. a. primer, øyeskygge og øyenbrynsblyant, og litt concealer rundt øynene. Men disse er favorittproduktene mine for en litt lettere makeup enn jeg bruker ellers i året. Leppestift/lipliner bruker jeg ytterst sjelden – jeg bare spiser opp fargen og er for lat til å legge ny 🙂 ! Har forresten gått og ønsket meg den Naked-paletten fra Urban Decay lenge, men synes den er dyr. Er den verdt prisen, synes du?

    Liker

    • gateglam sier:

      Jeg synes den er verdt prisen, ja. Paletten er svært anvendelig fordi den er nude, og fargene har høy pigment og sitter godt. Tror jeg betalte rundt kr 300 for den på ebay – men mulig den er dyrere i Norge? Jeg kjøper stort sett alle skjønnshetsprodukter fra ebay nå 🙂

      Velkommen til wordpress, forresten! Håper du vil like det, jeg er iallfall veldig fornøyd.

      Liker

      • Karianne sier:

        Takk for tilbakemeldingen! Den koster rundt 500,- kr. i norske nettbutikker, så 300,- er jo langt mer overkommelig 🙂 Det blir spennende å fortsette bloggen på WP!

        Liker

Legg igjen en kommentar

