Impulskjøp! Eller i alle fall nesten….

Jeg har jo skrevet en del om impulskjøp og ikke minst hvordan man skal unngå dem, bl.a. i stilkurset tidligere i høst. Men så hender det jo da at det dukker opp et plagg man kanskje rett og slett forelsker seg i – og hva da?

Her i forrige uke satt jeg og tenkte litt over hva jeg skulle ha på meg i julen, jeg liker å tenke gjennom det slik at jeg ikke står der en halvtime før jeg skal bort og roter i klesskapet i panikk og ender opp med noe jeg er sånn passelig halvfornøyd med. Jeg kom til den konklusjonen at jeg kunne trenge en pen topp som jeg kan bruke både til skjørt og bukser/jeans og som passer både til pyntede og avslappede anledninger. Strengt tatt kunne jeg sikkert ha klart meg med det jeg har, men så kom jeg over denne, og forelskelsen var total og umiddelbar:

Topp Day Twilight fra Day Birger & Mikkelsen, kr. 999,-
 
 

Jeg klikket den ikke hjem umiddelbart, selv om det var det jeg hadde mest lyst til. Jeg lot det bero noen dager, men klarte ikke å slippe tanken på hvor perfekt akkurat denne toppen er. Den passer til veldig mye i klesskapet mitt, så det eneste aberet var prisen – den er jo ganske dyr, synes jeg.
 
Til slutt bestemte jeg meg for at jeg skulle gi den til meg selv som bursdagsgave i forskudd – jeg pleier alltid å ønske meg penger. Dette er et plagg som jeg kommer til å ha mye glede av i mange år, så akkurat denne gangen synes jeg at impulskjøpet mitt kan forsvares.
 
Hva synes du – er det greit med et impulskjøp innimellom, selv når det dreier seg om et relativt dyrt plagg?


2 kommentarer om “Impulskjøp! Eller i alle fall nesten….

Legg igjen en kommentar

